Nový Zéland 30.12.2013 – Na konci světa

Včera po surfování jsme pokračovali dál v naší cestě na sever. K večeru jsme dojeli až ke Cape Reinga, což je nejsevernější část serverního ostrova Novýho Zélandu. Našli jsme místní kemp, kterej bohužel neměl teplou sprchu ani kuchyň, takže jsem se osprchoval ve studený vodě, a pak jsme potmě vařili večeři na plynovym hořáku.
Ráno jsme vyrazili na ten nejsevernější kousek NZ, což je překvapivě maják :) Je to zvláštní, cítíte se tam opravdu jak na samotnym konci světa..
Cestou sem jsme jeli po východním pobřeží. Teď přišla chvíle projet západní pobřeží a to na severu začíná obrovskou 90miles beach (150ti kilometrovou pláží). Je to obrovská pláž, která se táhne 150km, ale ani potom uplně nekončí. Defakto celý západní pobřeží Northlandu je jedna obrovská pláž, která se táhne několik set kilometrů, jen je na několika místech přerušená. Dokodrcali jsme se teda po šterkový cestě k týhle pláži a koukám, nikdo tu nezstavuje, všichni jedou dál na písek, dokonce i autobus! Nevěřim vlastnim očim. Až když je následuju, zjišťuju, že ten mokrej písek je ve skutečnosti tvrdej a hladkej jak asfalt. Po tý pláži se jede jak po silnici, jen tahle silnice je asi 100 metrů široká :)
No dokážete si asi představit mojí radost a legraci, kterou mi to přineslo. Rozhodli jsme se půlku tý pláže projet a tak jedeme, nějákých 140km/h a jede se nám naprosto nádherně :) Jen máte pocit, že ta pláž je nekonečná, protože jedete půl hodiny a vidíte pořád to samý. Na konci pláže jsme se vykoupali a vrátili se zpátky na silnici. Překonali jsme místní záliv na trajektu (Hokianga Harbour) a při západu slunce jsme se dostali do překrásnýho městečka Rawene, kde jsme našli nádhernej kemp s teplejma sprchama, výborně vybavenou kuchyní a dokonce s bazénem. Hezčí kemp jsem snad na svých cestách po světě ještě neviděl.

Taková klasická, novozélandská :)

Cestou na Cape Reinga

Pohled z Cape Reinga

Nejsevernější část severního ostrova. Dál už je jen několik tisíc kilometrů oceánu

Obrovský duny u 90miles beach

A jedém!

Konec 90ti mílový pláže

Kdesi po cestě

Ferry co nás převezla přez Hokianga Harbour

Západ sluníčka v kempu

Posted in Nový Zéland by Luigy at Leden 6th, 2014.
Tags:

2 Responses to “Nový Zéland 30.12.2013 – Na konci světa”