Nový Zéland 27.12.2014 – Vánoce na Coromandelu

Na Vánoce jsme se domluvili s Olivií a Mateo, že pojedeme na Coromandel, oslavit Vánoce na pláži. Poloostrov Coromandel je oblíbená prázdninová destinace Kiwáků, něco jako Chorvatsko pro Čechy, akorád že Coromandel je jen 250km od Aucklandu :) Mateo a Olivia mají kamaráda v Hahei, malym městečku na Coromandelu, jednom z nejpopulárnějších míst. Oni že teda budou bydlet u jejich kamaráda Rose a já ještě společně s Japonkou Mimi a s Jessicou a Jessie z Číny budeme ve stanech v kempu. Přidala se i Diana a Naveen, Indové a přátelé Olivie z její práce.
Vyrazil jsem s holkama 24. prosince ráno a vzali jsme to oklikou po západním pobřeží poloostrova Coromandel až do městečka Coromandel a pak na východní pobřeží a kousek zpátky dolů do Hahei. Po čtyřech hodinách krásný vyhlídkový jízdy jsme dorazili na parkoviště u pláže, kde zároveň bylo krásný velký sezení a dva veřejný grily.

Posádka mýho auta + Mateo a Olivia

Pláž v Hahei

Hned po příjezdu jsme se naskákali do vody a rozvalili se na pláži

Netrvalo dlouho a byli jsme všichni ve vodě. Moře na Zélandu nikdy neni moc teplý a i přestože je léto, máme jen nějákejch 21 stupnů. Ale sluníčko je tu silný a studená voda nás nemůže odradit :) Po koupání jsme začali s přípravou grilovačky, později večer dorazil ještě nečekaně Dan a Toby, kolegové ze Spaceship Rentals a zároveň nově spolubydlící v JJ House. Povedlo se jim nějákym zázrakem přesvědčit managera z práce, aby jim půjčil zadarmo jeden z kempervanů. Takže nás bylo celkem 10. Celej večer jsme hodovali a popíjeli. Nebylo tu veřejný osvětlení a když se setmělo, svítili jsme si svíčkama. Na grilování jsme si posvítili světlometama auta :) Byl to parádní večer.

Na Zélandu je spousta veřejných grilů a to zdarma. Kdokoli může přijít a ugrilovat si co libo, za předpokoladu, že to po sobě uklidí.

Další den, 25. prosince, kdy Kiwáci slavěj Vánoce jsme všichni společně podnikli výlet ke Catedral Cove, krásnýmu a slavnýmu přírodnímu útvaru v útesech. Catedral Cove se objevil například ve druhém dílu filmu „The Chronicles of Narnia„, kde sloužil jako vstup do kouzelné země Narnie.

Cathedral Cove je obrovskej přírodní skalní oblouk

Cathedral Cove z druhé strany

Hned za ním je pláž s timhle krásnym skaliskem. Někdo tu i vyrobil improvizovanej vánoční stromeček :)

Merry Christmas!

Odpoledne jsme navštívili Hot Water Beach, pláž pod kterou probíhá jakási vulkanická činnost a ohřívá tak plochu asi 20×20 merů čtverečních. Když si za odlivu vyhrabete v písku jámu, voda v ní se ohřeje a vy se tak můžete naložit do horký lázně. Dneska protože byly vánoce a perfektní počasí, tu bylo snad na tisíc lidí a místo na hrabání se hledalo těžko.

Přeplněná Hot Water Beach

Důležitý je vybrat místo, který je dostatečně teplý a zároveň ne moc. Na nejteplejšim místě pláže se nedá ani stát a probublává tam z písku pára. Svojí jámu musíte obehnat závalem z písku, aby vám jí nezničila velká vlna, která čas od času přijde a smete všechno co lidi pracně vyhrabali :) Celá ta sranda trvá asi dvě hodiny, pak přijde příliv a vlny všechno zboří.

Naše jáma :)

Po Hot Water Beach jsme se vrátili na naše parkoviště u pláže v Hahei a připravili další grilovačku. A tak jsme zase hodovali a popíjeli.

Obě noci jsme spali v blízkém kempu, svůj stan jsem půjčil holkám a sám jsem spal pod širákem. Bylo teplo a nebe bylo plný hvězd. Vzpomínal jsem na spaní pod širákem v Queenstownu v horách na mrazu. Tohle bylo mnohem pohodlnější…

Ve vánočním vydání Českého Rozhlasu semnou vyšel krátkej rozhovor o Vánocích na Novém Zélandu. Rozhovor si můžete poslechnout zde:

Posted in Nový Zéland by Luigy at Leden 29th, 2015.