Nový Zéland 2.1.2014 – Dargaville, Dargaville, Dargaville

První den novýho roku jsme vyjeli z Waipoua forrest a vydali se do jedinýho města široko daleko, Dargaville. Po cestě jsme se zastavili u tří úžasnejch jezer, kde byla voda tak čistá, že se dalo krásně koukat pod vodou i bez brýlí. Mohli jste vidět do hloubky několika metrů a přitom vás neštípal do očí chlor jako v bazéně.
Pokračovali jsme do Dargaville a vydali se na blízkou pláž, Baylys beach, která se stejně jako 90 miles beach táhne několik desítek kilometrů a dá se po ní jet autem, přitom mi dokonce přišla i zajímavější a hezčí, ale už jsem nechtěl auto zbytečně trápit v soli a písku. Vrátili jsme se do Dargaville a vydali se na blízký poloostrov kde měli bejt obrovský písečný duny, ale ty jsme nějak nenašli. Zajížďka na poloostrov nás stála 2x100km a asi 3 hodiny času. Vrátili jsme se zpátky do Dargaville a vydali se jedinou silnicí, kterou jsme v tomhle městě ještě nejeli, a to na východ do vnitrozemí :) K večeru jsme našli kemp, na břehu místního obrovskýho zálivu v Pahi.
Druhý den hned ráno jsme navštívili místní Kauri muzeum, který ukazuje, jak probíhala těžba a doprava dřeva Kauri stromů. Ono Pokácet strom, co má 5 metrů v průměru neni žádná hračka, zvlášť když máte k dispozici jen ruční nebo parní nástroje. Mimo to muzeum dokumetuje, jak se žilo na Novym Zélandě, na konci 19 a začátku 20 století. Je to jedno z nejlepších muzeí, jaký se dá na NZ navštívit.
Dál jsme pokračovali až k východnímu pobřeží a do městečka Orewa, kde jsme měli na další noc ubytování. Pamatujete si, jak jsem byl v český vesničce Puhoi (42.den, 22.12.) a potkal tam postarší pár, kterej mi nabídl, že u ních můžu někdy přespat? Tak jsem jim zavolal, že zrovna jedeme kolem a jestli by neměli dvě postele navíc. Ukázalo se, že měli dokonce víc než dvě. Výborně se o mě i o Terku postarali, na přivítání vytáhli na terasu gril a měli jsme menší BBQ. Peter a Margaret (tak se jmenujou) nejsou v ubytovávání trempů žádnými nováčky, v jejich návštěvní knize je spousta popsanejch stránek, jen čechy jsem tam žádný nenašel.
Spokojený, umytý a nesycený jdeme spát. Terka se zítra vrací Autobusem do Aucklandu a já tady ještě pár dní pobudu. Tímhle teda končí naše úžasná cesta po Northlandu. Navštívili jsme za ten týden spoustu krásnejch míst a zažili hromadu novejch zážitků. Bylo toho tolik, že jsem o tom ani nestíhal psát. Je na čase zase trochu zvolnit..

Největší že tří jezer - Lake Taharoa

Největší že tří jezer – Lake Taharoa

Úžasná Baylys beach

Kauri Muzeum

Muzeum ukazuje, jak se na konci 19 a začátku 20 století težilo, zpracovávalo a převáželo dřevo Kauri stromů

Průřez jedim z Kauri stromů. Jejich dřevo je tmavší a krásně voní

Pryskyřice z Kauri stromů byla a stále je vysoce ceněná

Posted in Nový Zéland by Luigy at Leden 9th, 2014.
Tags:

2 Responses to “Nový Zéland 2.1.2014 – Dargaville, Dargaville, Dargaville”

1. Honza napsal:

Honzo, ty tvoje fotky krajiny, to je něco naprosto úžasného! Nemít na ploše přítelkyni, tak už tam je nějaká Tvoje fotka, protože jsou opravdu dokonalé! :)

• Luigy napsal:

Tvoje komentáře zněj skoro jako bych se sám chválil (podepisuješ se jako Honza) ale musim se od tohodle distancovat, to mě opravdu chválí někdo uplně jinej! A já mu za to děkuju :) Pošli foto přítelkyně co máš na ploše ;)