Nový Zéland 19.10.2014 – Taupo

Vylodil jsem se ve Welingtonu, přespal v osvěčenym Downtown Backpackers a vydal se na cestu do Hastings. Zvolil jsem zajmavější cestu na východ, přez hory do obrovskejch rovin okolo Mastertonu, který se táhly celou cestu až do Hasings. Noc jsem strávil v Hastings u Mrs Huges, starý pani u který jsem bydlel druhej týden svýho pobytu na Novym Zélandu. Pověděl jsem jí všechno, co se mi za tu dobu událo a navštívil jsem i Eco Lodge, backpacker kde jsem prožil parádní 3 mesíce. John, manager Eco Lodge mě na přivítanou objal a vyzdvihnul do vzduchu :)

Wellington

Kopcovitej Wellington

Wellington při západu slunce

Cesta přez hory do rovin Mastertonu

Další den jsem z Hastings pokračoval do Napieru, a pak známou cestou na sever do Taupo. K večeru jsem dorazil do Reids Farm, největšího a nejoblíbenějšího free campu na NZ. Můžete tu zůstat až 7 nocí, zadarmo, v hezkym jednoduchym kempu u řeky. Od mojí poslední návštěvy tu postavili parádní nový záchody. Společně s dokonale čistou řekou a obrovskym prostorem pro kempování poskytoval tenhle kemp perfektní útočiště pro někoho, jako jsem já. Potřeboval jsem trochu času pro hledání práce a moje zásoby financí se nebezpečně krátili.

Reids Farm kemp

Můj plácek

Našel jsem si parádní osamocenej plácek, hned u řeky, obklopenej křovím, takže jsem se nemusel motat v tom velkym chumlu stanů a kempervanů. Ráno jsem se vydal do knihovny, která byla jen 5km do kempu, tam jsem strávil celej den na internetu hledáním práce, večer zpátky do kempu, uvařit večeři na plynovym vařiči, spát a ráno zase do knihovny. Takhle jsem strávil celej jeden týden.

Huka Falls, jen kousek od našeho kempu

Huka Falls

Každej den jsem v kempu našel někoho novýho, jednoho dne si hned vedle mě postavil kempervan Britskej pár cestovatelů, se kterejma jsem strávil celý dva večery jen povídánim o cestování. V pátek večer dorazila skupina čtyř Čechů, s jedním z nich jsem byl v kontaktu právě díky svýmu blogu a když jsem se dozvěděl, že jedou přez Taupo, napsal jsem jim ať se staví za mnou v kempu. Jirka, Zuzka, Magda a Martin měli za sebou svůj první týden na NZ a chystali se za prací do Hastings. Předával jsem jim celej večer informace a druhej den jsme se šli společně koupat do místního horkýho pramenu. Koupalo se tam dost lidí, mimo jiné i skupinka tří Čechů. A tak nás už bylo osm :)
Večer jsme se všichni slezli v kempu a protože pršelo, zaparkovali jsme dvě velký auta vedle sebe a mezi ně natáhli plachtu. Vzniknul nám tak přístřešek, pod kterym jsme se usadili, popíjeli pivko a zpívali český písničky za doprovodu kytary :)

Všichni Češi pohromadě

Večer s kytarou

Další den se obě skupiny Čechů posouvali dál. Jana, Michal a Michal pokračovali do New Plymouth, Jirka, Zuzka a Martin do Hastings a Magda dostala pozvání na pohovor v Rotoruře, kam chtěla jet busem. Já už v kempu byl týden, měl jsem se tak podle pravidel vystěhovat (ne že by to někdo hlídal) a Rotorura byla na cestě do Aucklandu, kam jsem měl namířeno. A tak jsem nabídnul Magdě, že jí tam zavezu. Tenkrát jsem ještě netušil, jak dobře jsem udělal. Potkal jsem díky tomu Franka, nejzajmavějšího člověka, jakýho jsem tu zatim potkal. Ale o tom zase až příště ;)

Craters of the Moon je oblast se silnou geotermální aktivitou

Vlastně celý jezero Taupo (největší jezero NZ) je jeden velkej vyhaslej kráter

Geotermální energie se tu využívá na topení i na výrobu elektřiny

Posted in Nový Zéland by Luigy at Prosinec 11th, 2014.