Nový Zéland 10.10.2014 Opouštim jižní ostrov

Z Queenstownu jsem se vydal směrem na Christchurch, podobnou cestou, jako jsem jel před půlrokem v opačnym směru. Jel jsem nádhernou krajinou, všude kolem hory i počasí bylo pěkný, ale veselo mi moc nebylo. Každou chvíli jsem měl chuť to otočit a jet zpátky. Na noc jsem si postavil stan na břehu jezera Pukaki a druhej den pokračoval v cestě.

Západ slunce u Lake Pukaki

Lake Pukaki, v mracích se schovává nejvyšší hora NZ - Mt Cook

Lake Pukaki, v mracích se schovává nejvyšší hora NZ – Mt Cook

Lake Pukaki

Po dvou dnech jízdy a 500 km jsem dorazil do Christchurch a zamířil ke svejm dvěma německejm kamarádkám – Natali a Anne, se kterejma jsem se dobře znal z Hastings. Bydlej v baráku s dalšíma dvouma němcema a dvouma rusama (Poprvé co na NZ vidim rusy). Přijel jsem zrovna v pátek večer a tak tu měli párty. Druhej den jsem jel navštívit Petra a Lenku z Hastings, který tu taky strávili zimu. Bylo to fajn se s nima se všema zase vidět :)

Annie, Natalie a jejich Bruno

Zůstal jsem u holek další dvě noci, jejich spolubydlící jsou veselá kopa :) a v pondělí ráno jsem vyrazil z Christchurche na severozápad do hor, protože cesta po hlavní silnici na východním pobřeží by byla příliš nudná. Další noc jsem tak strávil v Lewis Pass, v údolí jakýsi řeky, kolem všude zasněžený hory, daleko od vší civilizace, přesně jak to mám rád :) Ráno jsem se probudil s námrazou na stanu a pokračoval dál k Nelson Lakes, kde jsem už byl před půl rokem, ale z opačný strany a pak dál, pryč z hor, do rovin slunečnýho Blanhaimu, kde najednou bylo asi o deset stupňů teplejc. Do Blanu jsem dorazil pozdě večer a nenašel žádnej kemp, tak jsem přespal v autě u jezera za městem.

Poblíž Hanmer Springs

Cestou na Lewis Pass

Vodopád kdesi po cestě

Poblíž Nelson Lakes

Další den se mi při prohlídce městečka Blanhaim docela zalíbil a tak jsem se rozhodl zůstat pár nocí. Našel jsem si parádní kemp, asi 5 km za městem v krásný zátoce u oceánu s parádnim výhledem na západ slunce. Jó oceán, ten mi posledních šest měsíců chyběl :) Další den jsem strávil v knihovně na internetu a v plaveckym bazénu (kemp neměl teplý sprchy).

Blenhaim

Roviny Blenhaimu, za ním pak hory

Západ slunce v kempu

U večeře jsem měl zvláštního návštěvníka tzv Possum je místní škodná, něco jako liška v Evropě

Večer jsem v kempu potkal tři místní studentky, který tu kempovali a od nich jsem se dozvěděl o dnešním zatmění měsíce. Hold zprávy teď moc nesleduju :) Připravil jsem si foťák se stativem a vycvaknul pár snímků s dlouhou expozicí a pak šel popovídat s holkama, jak se jim to líbí. Zatměnej měsíc byl tmavě rudej, proto se mu řiká taky krvavej a vypadalo to parádně. Přistihl jsem jednu ze slečen, jak se snaží se svojí zrcadlovkou měsíc vyfotit z ruky. Půjčil jsem jí svůj stativ a zjisil, že má sice o trochu lepší foťák než já (Canon 7D), ale vůbec s ním neumí. Když jsem jí pověděl, že potřebuje delší objektiv, vytáhla z batohu čtyřstovku od Canonu – objektiv kterej se prodává za 40.000 Kč. Prej že by se ráda stala fotografkou, tak si koupila tuhle výbavu (cca 100.000 Kč), ale vůbec s tím neumí. Myslel jsem, že mě v tu chvíli vomejou. Musel jsem jí to všechno manuálně nastavit, uměla fotit jen s automatikou, manuálně jsem zaostřil na měsíc a vycvaknul jí pár perfektních fotek. Smutně jsem pak koukal na ty svoje, „nekvalitní“ fotky (Canon 60D + Sigma 300mm), který příkládám níže. Později jsem se dozvěděl, že skoro celej Zéland byl tu noc pod mrakem a my byli jedni z mála šťastlivců s parádním výhledem na tu podívanou.

Úplné zatmění měsíce

Další ráno jsem ujel zbývajících 50 km do Pictonu a nalodil se na trajekt. Tím tak končí můj pobyt na krásnym a dobrodružnym jižnim ostrově.

Opouštím jižní ostrov

Mapa mých cest po Jižním ostrově

Posted in Nový Zéland by Luigy at Prosinec 3rd, 2014.
Tags:

2 Responses to “Nový Zéland 10.10.2014 Opouštim jižní ostrov”

1. Wien napsal:

Ty mas teda peknej skluz, na zatmeni slunce jsme koukali, kdyz jsem jeste byla v Australii. A nic jsme pres mraky nevideli, to jsi fakt mel kliku. Snad tam mas na severu tepleji, ja uz tady na jihu z te zimy silim. Nebo uz nejsi vubec na Zelandu? :(

• Luigy napsal:

Jo pisu trochu pozde, ale ono se toho za posledni dobu delo tolik, ze vubec nebyl cas :) V Dunedinu si leto asi moc neuzijes :D V Aucklandu je teplo a konecne uz prestalo to destivy pocasi, takze parada :)