Jak šel Honza do světa a jak to vlastně začalo

Je 13. listopadu 2013, můj 3. den za Novém Zélandě, zrovna jedu autobusem z Aucklandu do Taurangy a až teď jsem se poprvé dostal k tomu napsat pár řádků. Začneme teda pěkně popořádku:

Jak to všechno začalo
Začalo to na rozlučkovým vešírku kamaráda Jirky, kterej se rozhodl se svojí přítelkyní jet na půl roku na Zéland, pracovat a cestovat. Nikdy předím jsem neslyšel že by něco takovýho bylo možný. No hned mě to zaujalo. Leželo mi to v hlavě překvapivě i druhej den po večírku, začal jsem hledat na internetu informace a začínal zjišťovat že to vůbec neni špatnej nápad.. V práci jsem měl momentálně menší krizi, takže Zéland mi připadal jako výborný východisko. Další den, 3. září jsem požádal o víza a zaplatil i regulační poplatek cca 3000 Kč. V práci jsem byl v tu chvíli opravdu dost zoufalej, takže jsem rovnou dal výpověď. Nevěděl jsem sice jestli mi vízum schválí, ale věděl jsem, že dál už tam racovat nevydržim. Takže výpověď běžela, čekal jsem na potvrzení víz a pořád nic.. Uplynuli 3 týdny a já už pomalu začínal hledat novou práci, když v tom to přišlo, žádost potvrzena :)

Přípravy
Měl jsem asi 5 týdnů na to, abych si zjistil všechny informace a abych ukončil všechny svoje vazby v ČR. Tzn skončit v práci, skončit v nájmu, přstěhovat se, zrušit všechny smlouvy s operátory a ostatními společnočnostmi, nakoupit vše potřebné, prodat nebo udat nepotřebné..
Týden před odletem jsem se přestěhoval zpátky k mámě a zároveň jsem skončil v práci, a to v jeden den! Asi vám nemusim vysvětlovat že takovej den zrovna neni moc příjemnej.. Druhej den jsem se probudil u mámy na sídlišti a bez práce.. Ale pořád jsem se utěšoval, že za týden tohle všechno beztak opustím a bude líp :)

Odlet
Poslední týden před odletem jsem měl volno a tak byl čas všechno nachystat, alspoň to jsem si předem myslel, ale ten týden nakonec byl zatraceně krátká doba a balení a schánění posledních věcí probíhalo ve spěchu.
Když plánujete odjet na půl roku až rok na druhej konec světa, nesmí se na nic zapomenout, zároveň musíte ale všechny svoje věci zabalit do jednoho kufru a dvou batohů a vejít se do limitu 30kg :)
V sobotu 9. listopadu ráno pro mě přijeli kamarádi s autem a jeli jsme na letiště. Tam všechno hladce proběhlo a ve 13 hod už jsme rolovali na ranveji, směr Soul, Korea.
Po 10 hodinách letu jsme přistáli v Soulu. Akorád tu svítalo, 7 hodin místního času. Letadlo mi letělo až v 17 hod takže jsem měl dost dlouhou přestávku. Prošel jsem imigračnim a dostal se do největší letištní haly, jakou jsem kdy viděl. Letiště je na ostrově, poměrně daleko od města takže nemělo cenu někam jezdit. Několik hodin jsem si jen procházel letiště. Byl jsem tu jeden z mála bílejch. Všude byli asiati :)
Nakonec jsem si našel podnik Hub Lounge, kde jsem měl se svojí letenkou slevu a za 20 dolarů jsem tu mohl jíst a pít co se mi zachtělo. Byl tu i internet, pohodlný sedačky a sprcha. Trochu jsem si zřímnul, dal si sprchu a už jsem letěl směr Auckland.

Posted in Nový Zéland by Luigy at Listopad 13th, 2013.
Tags:

One Response to “Jak šel Honza do světa a jak to vlastně začalo”

1. Jirka napsal:

Ty jsi střelec :). Ale jinak respekt, ne každý by se rozhodl tak rychle pro výstup z komfortu. Držím palce, at se daří.