7.11.2015 Indonésie – Cesta na Gili Islands

Včera jsem se vrátil z Ubudu zpět do Kuty a zabookoval jsem si na dnešek loď na Gili Islands – to jsou tři Malý ostrůvky u ostova Lombok – Lombok je asi 30 km od ostrova Bali. Na Lomboku jsem chtěl původně vylézt na tu sopku Mount Rinjani, ale to teďka nejde, když soptí.
Dneska v sedm ráno mě vyzvedl shuttle bus a odvezl do přístavu Padang Bai, odtamtud vyplouvá každý den spousta lodí na Lombok a Gili Islands. Já zvolil tu nejlevnější speedboat (pomalou lodí se pluje půl dne) a za málo peněz jsem taky měl dost málo muziky. Loď byla nacpaná (asi 150 lidí), miniaturní sedačky a žádný místo pro zavazadla. Nebyla tam klimatizace, jen malý okýnka a tak ze mě pot jen lil, za ty 3 hodiny plavby jsem vypil 1,5 litru vody a ani se mi nechtělo na záchod, všechno jsem to vypotil.

Gili v Indonéštině znamená malý a opravdu jsou ty ostrůvky v porovnání s Bali miniaturní

Krátce po poledni jsme dorazili na první z Gili ostrovů, Gili Trawangan, který je největší a nejrozvinutější z těch tří. Přesto tu neexistují silnice a nenajdete tu motorový vozidla. Žádný auto, žádnej skůtr. Na Gili Islands se dopravuje buď na kole nebo pomocí drožky kterou tahaj malý koníci (nejsou to poníci). Dělá to tak z Gili ostrovů ten správnej dovolenkovej ráj. Pláže jak z fotek v turistických průvodcích a všude po obvodu ostrova rozesetý bungalovy, malý resorty, restaurace a bary. Ulice jsou buď dlážděný a nebo jen prašný cesty. Všude plno bílýho písku, slunce a nádhernýho moře s tisíci odstíny modrý barvy.

Gili Trawangan ani nemá přístav, loď přistála na pláži

Nádherně modrá voda je všude kolem Gili ostrovů

Prostě paráda

Po celym obvodu ostrova jsou restaurace a bary s pohodovou plážovou atmosférou

Drožka, nejrychlejší transport po ostrově

Další možností dopravy po ostrově jsou písečný kola

Hlavní ulice Gili T. Chapík měl vozejk plnej vajec

Hlavní ulice Gili T.
Chapík měl vozejk plnej vajec

V pozadí ostrov Lombok. Není to daleko

Jedna z vedlejších ulic

Nákladní přístav - překladiště. Spousta stavebních materiálů a rýže

Nákladní přístav – překladiště. Spousta stavebních materiálů a rýže

Asfalt tu na ostrově nenajdete, jen prašný cesty

Našel jsem si nejlevnější hostel na ostrově (130.000 rupií na noc – 260 Kč) a vydal jsem se na procházku okolo ostrova. Celej jsem ho obešel za dvě hodiny, má jen 2 km v průměru. Když jsem dokončil kolečko, plácnul jsem sebou do vody. Byla tak horká a krásně čistá. Všude kolem ostova jsou korály a tvoří tak ochranej prstenec, mělčinu která rozbije vlny a vy si tak připadáte jako v obrovskym mělkym bazénu. A tak jsem si tam jen tak ležel a nechal se unášet.
Na večer jsem se vrátil na západní pláž, kde jsou přímo v moři parádní houpačky a při západu slunce to vypadá opravdu úchvatně. V oblasti houpaček jsou korály porostlý mořskou trávou a mezi trávou je zachytanej písek. Na pohled i na dotek to je jako trávník v parku, jen zatopenej 20cm vody. A tak jsem si tam na tom mořskym trávníku dřepnul do vody a koukal na zapadající slunce.

Hostel La Boheme - majtelem je Francouz kterej si i rád povídal s hosty

Hostel La Boheme – majtelem je Francouz kterej si i rád povídal s hosty

Vzadu je malá kuchyňka, napravo bar, nalevo pokoje a nahoře relaxační zóna

Střed ostrova moc hezkej není, hromady odpadků, sem tam kráva, rozpadlý chatrče místních lidí a neustálej smrad z pálení odpadu

Západ slunce na houpačce

Posted in Jihovýchodní Asie by Luigy at Prosinec 3rd, 2015.